Over de mens achter VannaDesign
Bij VannaDesign – en dus bij mij – draait alles om veelzijdigheid, creativiteit en een persoonlijke aanpak. Als je mij leert kennen, ontdek je al snel dat ik niet alleen een grafisch vormgever ben, maar ook een denker, doener en meedenker. Van ontwerpen tot marketing en van strategie tot uitvoering: ik sta klaar om jouw visie tot leven te brengen. Wie ben ik dan? Ik ben Marilou. Aangenaam kennis te maken!

Een creatieve duizendpoot
Anno 2025, het jaar waarin VannaDesign is gestart heb ik al 15 jaar ervaring in alle takken van de design en marketing branche. Van automotive branche tot horeca en van lesmateriaal tot geboortekaartjes.
Na mijn studie Companion Animal Management aan Van Hall Larenstein (2005-2009), waarbij ik me richtte op marktonderzoek, productmarketing en management, ontdekte ik dat mijn hart ligt bij creativiteit en communicatie. Ik volgde opleidingen in Desktop Publishing en Webdesign, waarmee mijn creatieve carrière in 2010 van start ging. Sindsdien heb ik me voortdurend ontwikkeld, van motion design met After Effects, fotografie cursus, Magento cursus etc tot het bedenken en uitvoeren van volledige rebrandings.
Een bewezen aanpak
Een goed voorbeeld? In 2023 nam ik de volledige rebranding en het nieuwe concept van ’t Veerhuis op me. Niet uit naam van VannaDesign, maar voor ’t Veerhuis als werkgever. De vraag? Een werkend concept om de doodstille winter mee door te komen. Het resultaat? Een dagelijks vollopend horecabedrijf dat met trots haar nieuwe identiteit uitdraagt. Dit soort successen geven mij energie en laten zien wat er mogelijk is met de goeie combinatie van creativiteit en strategie.
Waarom kiezen voor vannadesign?
Elke werkgever of collega zal beamen: bij mij heb je aan een half woord genoeg. Geef me een taak en het komt niet alleen af, maar vaak beter en efficiënter dan gedacht. Ik ben een HBO-er met een brede blik, wat betekent dat ik niet alleen simpelweg uitvoer, maar ook écht meedenk en verbeteringen aandraag. Mijn enthousiasme voor leren en groei zorgt ervoor dat ik altijd een stapje extra zet, zowel voor mijzelf als voor mijn klanten. Op de pagina Waarom VannaDesign, lees je meer over mijn usp’s!
Vannadesign betekent werk met plezier
Werken met VannaDesign betekent samenwerken met iemand die professioneel is, maar bij wie ook ruimte is voor een praatje en een grapje tussendoor. Het leven is serieus genoeg. In een creatieve samenwerking is een wat losser contact prettig, omdat je elkaar makkelijker durft bij te sturen en aan te spreken.
Omdat ik plezier beleef in wat ik doe is het voor mij ook geen straf om in eigen tijd iets uit te zoeken, waar jij uiteindelijk als klant ook weer beter van wordt. Ik blijf hongerig naar meer kennis.
Waar komen de naam en het logo vandaan?
In een grijs verleden heb ik eens eerder als zzp-er gewerkt maar daar heb ik destijds, toen ik een fulltime baan vond, een einde aan gemaakt. Ik werkte toen onder de naam DoornDesign. Dat moest on the spot omdat de VAR verdween en ik ineens ZZP-er moest zijn. Leuk en aardig qua logo en huisstijl, maar qua naam niet heel creatief natuurlijk. Dat kon beter voor deze tweede ronde!

Waar staat de naam “Vannadesign” voor?
VannaDesign staat kortweg voor gouden design.
“Design” is natuurlijk duidelijk, maar wat is “Vanna” in VannaDesign? Vanna laat zich vertalen als “van goud” en wordt in Cambodja ook gebruikt als meisjesnaam. Het is de naam die ik gaf aan onze goud-blonde herdershond (Pastor Garafiano). Een naam of woord wat voor mij ook passend is in relatie tot mijn bedrijf.
Waarom is het passend? Net als ik veel tijd en liefde steek in mijn herder, zal ik dat ook doen in mijn opdrachten en klanten. Goud wordt daarnaast gezien als een krachtige en positieve kleur. Het wordt geassocieerd met luxe, rijkdom en succes. Een mooi streven met marketing en design. Daarnaast staat goud ook voor warmte en energie. Hetgeen ik hoop over te brengen vanuit VannaDesign.

Waarom oranje als huisstijlkleur?
Met een vrijwel geheel online bedrijf is de kleur goud een hele moeilijke. Het wordt snel een vieze, wat ouderwetse geel-groen-bruine kleur. Totaal niet fris, jong of modern.
Laat dat nu precies zijn wat het broertje van geel; oranje, wel heeft. Het is een energieke en levendige kleur die enthousiasme, warmte en creativiteit uitstraalt. Vaak geassocieerd met optimisme, vriendelijkheid en plezier. Dat past veel beter bij mijn merkidentiteit!
Oranje trekt daarnaast de aandacht en wekt een gevoel van dynamiek en beweging op. Dat past dan weer goed bij marketing en design. Een vakgebied wat altijd in beweging is. Oranje is gewoon een veelzijdige kleur met veel positieve energie!

De betekenis van het logo
Waarschijnlijk had je die link inmiddels al gelegd. Het beeldmerk van mijn logo is een (herders)hond. Het beeldmerk is echter opgebouwd uit een herhaling van gelijkbenige driehoeken. Hiermee is het een simplistische, moderne voorstelling van een hondenkop. De hond als trouwe metgezel waar je altijd van op aan kunt, maar wel met een eigentijdse twist.
Ook het woordmerk bevat veel herhaling van hetzelfde figuurtje. Als je goed kijkt zie je dat Vanna zelfs uit allemaal dezelfde boogjes is opgebouwd. Een vriendelijke, ronde tegenhanger van de scherpe hoeken in de hondenkop, die ook weer veel rust brengt door herhaling.
In de design-wereld geldt less is more én in marketing geldt de kracht van herhaling.